Atraktivita destinácie je odrazom turistickej ponuky v lokalite a zároveň cenovej úrovne poskytovaných služieb. Samotná destinácia by mala generovať špecifiká a obraz, na základe ktorého sa stáva pre návštevníkov lákavou a atraktívnou.
Atraktivity určujú smer pri využití územia na konkrétny typ cestovného ruchu z hľadiska motivácie návštevníkov, a preto tvoria primárnu ponuku destinácie. Turista zvyčajne neprichádza do destinácie kvôli tomu, aby sa ubytoval v konkrétnom hoteli alebo najedol v konkrétnej reštaurácii, ale meria cestu kvôli zážitku a príbehu, ktorý ponúka konkrétna atraktivita.
I. LEISURE - ako voľnočasové aktivity ako zabezpečenie aktívneho, plnohodnotného využitia voľného času počas pobytu v danom mieste, pre zadefinovanú cieľovú skupinu.
Rozlišujeme:
II. MICE - skratka z anglického slova Meetings, Incentives, Conferences/ Congresses, Events-Exhibitions, stretnutia, incentíva, kongresy/ konferencie, podujatia.
Rozlišujeme ich špecificky: